Friday 6 May 2011

:-:oVEr the SeA :-:

....ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHIWABARAKATUH...

alhamdulillah.. da selesai satu tahun study kt USM...so, register bln 9 nie, i da jadik budak 2nd year okeyh..
da tua la hoii....skunk nie, klau g mna2 org panggil 'kak'..hahaha

ok2...berbalik kpd niat sbenar yep,..
teringin kan nk g blaja kt oversea...?huhu
actually, nie impian mama&ayah nk tgk ak g blaja oversea..smbong degree kt sna..mna2 je lahh...teringin betol diorang nk tgk anaknye nie g oversea tau...dulu sblom SPM byk kali diorang ulang2 ckp nk tgk aku g oversea...

"blaja betol2 ye kak, teringin ma&ayah nk tgk salah sorg anak ma&ayah g oversea"

"bole la ma&ayah g oversea selalu melawat akak kt sana...."

"insyaallah, ma,ayah"

berbekalkan kata2 n hasrat mama&ayah nie lah buat aku usaha sungguh2..stdy gila2 lahh...alhamdulillah, berbaloi jugak usaha aku & Allah makbulkan doa ma, ayah& aku...ak sndiri x pcaya dgn result mcm tue...:)
so, mulalah usaha2 nk mntk scholar...
dipendekkan cerita, mungkin rezeki utk aku belom sampai lagi...x dpt pon twrn mna2 utk blaja luar ngra..
maka, punahlah harapan mama, ayah, adik beradikku & aku snri...huhuhu
jodoh kat Malaysia sgt kuat kan...further study kt KMK n seterusnya USM...
rezeki kt tanah air snri still melimpah ruah kan, sbb tue aku still kat sini...

jauh di lubuk hati, sgt2 tringin further stdy kt oversea mcm kawan2 aku yg lain...
maisarah, o'on, akma, baizury, jaida, aleef, izzati, fasya n ramai lagi lahh....
(sorry sapa2 yg x ter'mention' kt cnie...mkn byk semut laa)
tak lama lagi insyaallah fatin n odah pulak..
semoga kalian berjaya di sana..~

utk mama & ayah, sorry x dapat tunaikan harapan both of u...mungkin Allah nk akak jaga mama&ayah kt sini lagi kowt...

harap nye, ada lagi kowt peluang utk menjejakkan kaki aku kt mana2 negara di luar sana sebagai student...
selesaikan mission aku yg skrg dulu sbagai Graduan USM First Class dlm Accounting...hohoho

hoho..wif teah...graduation day time form 5..

nie la antara kawan2 aku yg bakal n dah kat luar M'sia [fasya, izzati, odah, wina]




insyaallah post akan dtg utk mama smpena Mother's Day n also Fara Naziha for her birthday... <3


4 comments:

  1. jgn sedeyh..... aku ae menemani kau di malaysia.... ngeee

    ReplyDelete
  2. hua3...sbb 2 ak syg kau...hehehe

    ReplyDelete
  3. dear..dun worry.. maybe there is something there r waiting for you.. yg penting jgn gve up keyh.. Allah telah merencanakan something tuk ank..

    " Diwajibkan atas kamu berperang, padahal itu tidak menyenangkan bagimu. Tetapi boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu, padahal itu baik bagimu dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal itu tidak baik bagimu.Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui' 2:216

    so redha n serah segalanya kat Dia keyh dear.. Luv u.. XD

    ReplyDelete
  4. weyh...tengs for the verse....thanx a lot coz reminding me...insyaallah..~ luv u tooooo...=DD

    ReplyDelete